Hieronder een interview over LINKborrel dat de lokale website Regio Leidsche Rijn op donderdag 30 januari geplaatst heeft.

Vertel ons meer over LINKborrel

LINKborrel is in feite ontstaan uit onze lokale websites www.Vleuterweide.nl en www.LeidscheRijn.net waarbij we dagelijks al veel (online) contact hadden met mensen en bedrijven in Leidsche Rijn. Het leek ons ook leuk om die mensen eens fysiek te ontmoeten in een ontspannen sfeer en vanuit dat idee is LINKborrel ontstaan.

De eerste editie was in juni 2011 bij Brasserie Vleuterweide en daar kwam al gelijk 50 man op af en was voor ons al een groot succes. Inmiddels is LINKborrel flink doorgegroeid en heeft ca. 1.500 ondernemers die regelmatig LINKborrel bezoeken. Daarna is het concept verder verbeterd, zo zijn bijvoorbeeld workshops toegevoegd en is de online aanmeldprocedure verbeterd.

Nu wordt LINKborrel om de maand op een andere (horeca)locatie georganiseerd. Per editie komen er ongeveer 100 tot 150 ondernemers op af. Deze vrijdagmiddagborrel is een fantastische manier om de drukke werkweek af te sluiten en om interessante contacten op te doen.
De entree is gratis mede mogelijk gemaakt door de partners en sponsors waaronder: SNS Bank Vleuterweide (hoofdsponsor), Element Offices, Expo FloraFinch DiscoteamMasseer Meneer. Echter de toegang is vanaf 18 jaar en online inschrijven is verplicht.

Inmiddels is het LINKborrel concept ook als franchise formule en uitgerold naar andere plaatsen waaronder Almere en Amsterdam.

derrik_martine_linkborrelLINKborrel is opgezet door Derrik van Bemmel en Martine van Bemmel – van Laere, samen hebben zij internetbureau DVB MEDIA en helpen zij bedrijven om succesvol te zijn met nieuwe media.

Wat is in jullie ogen ondernemerschap?

Ondernemerschap is in onze ogen je doelen kunnen realiseren en dat met plezier doen. Wij vinden het heerlijk om iedere dag met ons vak bezig te zijn en in feite is LINKborrel een goed voorbeeld van wat je met elkaar kunt bereiken.

Wat zijn jullie belangrijkste drijfveren?

LINKborrel is bedoelt om mensen bij elkaar te brengen (“linken”), niet alleen voor zakelijke doeleinden maar ook puur voor de gezelligheid. Er zijn bijvoorbeeld al heel wat vriendschappen uit LINKborrel ontstaan. Als wijzelf een fotograaf of andere specialist nodig hebben (zakelijk of privé) kunnen we kiezen uit velen die we kennen via LINKborrel, die bel je dan toch net even eerder dan iemand die je niet zo goed kent. Ook horen we regelmatig van ondernemers dat ze andere ondernemers hebben leren kennen op de LINKborrel en dat ze daar nu regelmatig zaken mee doen. Dat is nu precies waar LINKborrel ook voor bedoelt is.

Wat is jullie ambitie voor 2014?

In 2014 willen we het merk LINKborrel nog bekender maken en als franchiseconcept uitrollen naar meer plaatsen. Ook zijn we bezig met thematische LINKborrels zoals de “LINKborrel Nautic” voor watersporters en jachteigenaren die op 6 februari bij Loetje aan ‘t IJ in Amsterdam georganiseerd zal worden. Daar zullen er in 2014 meer van komen dus kleinere borrels maar wel met een specifieke doelgroep waarbij we wel ons grote bereik kunnen inzetten om het event bekend te maken. Sinds 2013 hebben LINKborrel members die voor een klein bedrag per jaar hun bedrijf kunnen promoten via LINKborrel, in 2014 willen we dit nog verder uitbreiden zodat members nog meer tools krijgen om zichzelf te presenteren.

Wat is het leukste of gekste dat jullie ooit meegemaakt hebben op de LINKborrel?

Het leukste vinden wij dat iedere LINKborrel anders is. De locatie is sowieso vaak al bepalend voor de sfeer en we merken dat, naast een vaste groep, ook steeds weer nieuwe ondernemers naar LINKborrel komen. Dat zorgt voor een bepaalde dynamiek waardoor het ook interessant blijft om LINKborrel te bezoeken. Daarnaast merken we dat er naast ZZP-ers ook steeds meer grotere bedrijven naar LINKborrel komen.

Wat is tot nu toe jullie grootste succes?

Als we naar het aantal bezoekers kijken zijn de twee LINKborrel XL’s met livebands en DJ’s die we georganiseerd hebben bij Koetshuis de Haar de meest succesvolle geweest met soms meer dan 350 bezoekers. Maar het grootste success vinden wij eigenlijk de naamsbekendheid van LINKborrel. Als we rondvragen in Leidsche Rijn maar ook daarbuiten kennen bijna alle ondernemers LINKborrel wel of zijn ze wel eens geweest dus blijkbaar hebben we een sterk merk opgebouwd, dat geeft een goed gevoel.

Waar verwachten jullie in de toekomst te staan?

LINKborrel hoeft wat ons betreft niet verder te groeien qua bezoekers want 100 tot 150 ondernemers vinden we al een heel mooi aantal. Liever zouden we zien dat de bestaande bezoekers nog meer met elkaar gaan doen zodat we dus nog meer een “community” kunnen creeeren. De eerste stappen hiervoor zijn al gezet: zo kunnen LINKborrel members bij elkaar shoppen met korting.

Waarom moeten we allemaal een kijkje nemen op Linkborrel.nl?

Op onze (vernieuwde) website www.linkborrel.nl kun je alle foto’s en video’s vinden van alle LINKborrels tot nu toe. Ook hebben al onze sponsors, members en partners een mooie plek want zij zorgen ervoor dat we dit allemaal kosteloos kunnen aanbieden.